Ga je aan de slag met de organisatie van een toertocht? Dan zijn er veel zaken waar je aan moet denken. Om je goed op weg te helpen, sommen we hieronder enkele aandachtspunten voor je op.
Checklist
Wat is het doel van je tocht? En op welke doelgroep is je tocht gericht? Hoeveel deelnemers hoop je te verwelkomen? Denk vooraf goed na over wat jouw tocht uniek maakt en voer dit door in je hele tocht.
Welk budget is er voor de tocht en welke kosten verwacht je te maken? Gebruik eventueel deze voorbeeldbegroting om inzicht te krijgen in je financiën.
Heb je een geschikte datum voor je tocht? Houd hierbij rekening met andere evenementen, andere tochten op de toertochtenkalender, maar ook de verschillende gemeenten en verschillende terreinen waar je tocht overheen komt. Heb je een passende datum, zorg dan dat je snel aan de slag gaat met de volgende twee zaken:
Maak zo snel mogelijk melding / vraag een vergunning aan bij betreffende gemeenten en terreinbeheerders.
Heb je voldoende vrijwilligers om te helpen bij je tocht? Op deze pagina lees je meer over het werven en behouden van vrijwilligers.
Maak je gebruik van voorinschrijven en Scan & Go? Je maakt eenvoudig en gratis gebruik van deze twee mogelijkheden via de NTFU.
Hoe kom je aan voldoende deelnemers voor je tocht? Uiteraard moet je promotie maken voor jouw toertocht, op deze pagina lees je daar alles over.
Een evenement kan voor bedrijven een mooie gelegenheid zijn om zichzelf in de schijnwerper te zetten. Daarnaast kan sponsoring voor extra inkomsten zorgen voor jouw tocht. Op deze pagina lees je meer over sponsoring.
Is je tocht voorbij? Zorg dan voor een goede evaluatie. Je kunt hierbij kijken naar de reviews van deelnemers, maar overleg ook met vrijwilligers en andere partners.
Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Jouw privacy is belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren.
Functioneel
We gebruiken functionele cookies om jouw gebruikersnaam en wachtwoord op te slaan, je voorkeuren of filterinstellingen te onthouden. Zo vergroten we de gebruiksvriendelijkheid en zorgen we dat de website goed werkt.
Analytisch
We meten bezoek aan onze website met analytische cookies. Dat doen we om de website en aanbod te verbeteren. We houden onder meer bij welke pagina's hoe vaak bezocht worden, uit welke regio websitebezoekers komen en of de website op mobiel of desktop bekeken wordt.
Marketing
Deze cookies volgen je surfgedrag waardoor je tijdens het surfen op andere websites, gepersonaliseerde aanbiedingen of advertenties kan ontvangen.
Social media
Om social media video's of posts te bekijken, gebruiken we cookies van social media.