Bijna de helft van de potentiële leden begint de zoektocht bij de website van de club. Het is dus belangrijk dat jouw website een aantrekkelijk visitekaartje is. Via de NTFU kun je in 2025 voordelig een strakke website afnemen zodat de eerste indruk meteen een goede is.
Ongeveer 200.000 fietsers overwogen zich aan te sluiten bij een vereniging, dat is bijna een kwart van alle sportieve fietsers. Een enorme groep fietsers voor wie jouw club misschien wel een perfect match is. Maar die fietsers moeten dan wel weten dat jouw club bestaat. Uit de Wielersportmonitor van de NTFU blijkt dat geïnteresseerden zich met name online oriënteren, via de social media kanalen (38%) en website van de club (46%). Het is dus belangrijk dat jouw club online aanwezig en vindbaar is.
Een goede clubwebsite is overzichtelijk, technisch in orde en bevat relevante informatie. Wij adviseren je jouw clubwebsite te zien als een online visitekaartje waar geïnteresseerde fietsers een goed beeld krijgen van de club en haar aanbod. Laat zien wie je leden zijn, beschrijf hoe ver en snel jullie fietsen én geef informatie over het lidmaatschap. Dit zijn belangrijke uitgangspunten die de NTFU meeneemt bij de ontwikkeling van de clubwebsite.
Als bestuurder wil je vooral bezig zijn met fietsen, niet met het onderhouden van een ingewikkelde website of het afsluiten van hostingpakketten. Daarom kun je binnenkort via de NTFU voordelig een strakke clubwebsite afnemen.
Op dit moment werken we hard om jouw club vanaf het voorjaar van 2025 een mooi aanbod te kunnen doen. Ben je geïnteresseerd of wil je op de hoogte blijven? Vul dan onderstaand formulier in. Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Bart van de Vossenberg via bvandevossenberg@ntfu.nl.
Wil je advies over jouw website, wil je tips voor de promotie van jouw toertocht of heb je een andere communicatievraag? Ik help je graag verder. Stuur een e-mail via onderstaande knop of bel via 0318 - 58 13 00 om de mogelijkheden te bespreken.
Bart van de Vossenberg
Marketing en communicatie