Samen fietsen is leuker: de app Cyql maakt het makkelijker om een gezamenlijke rit te plannen. Met de app, ontwikkeld door Freed Mobile+Interactive, kun je eenvoudig (club)ritten aanmaken en iets afspreken met clubgenoten. Via Cyql vind je praktische informatie over een rit op een centrale en overzichtelijke plek. Wielersportbond NTFU werkt samen met Cyql waardoor NTFU verenigingen gratis gebruik maken van de app. De app is vanaf nu beschikbaar.
Samen fietsen is leuker: de app Cyql maakt het makkelijker om een gezamenlijke rit te plannen. Met de app, ontwikkeld door Freed Mobile+Interactive, kun je eenvoudig (club)ritten aanmaken en iets afspreken met clubgenoten. Via Cyql vind je praktische informatie over een rit op een centrale en overzichtelijke plek. Wielersportbond NTFU werkt samen met Cyql waardoor NTFU verenigingen gratis gebruik maken van de app. De app is vanaf nu beschikbaar.
De app Cyql maakt samen fietsen makkelijker. In een Whatsapp-groep gaan lang niet alle berichten over de aankomende groepsrit. Belangrijke informatie en wijzigingen zie je zo makkelijk over het hoofd. Via Cyql heb je alle informatie over de gezamenlijke rit, zoals tijdstip, verzamelplek, route, afstand, duur, snelheid en tussenstops, onder één knop. Daarnaast is het laagdrempeliger om eens samen te fietsen met clubgenoten die je nog niet zo goed kent, gezellig toch!
Ieder lid kan een rit aanmaken met Cyql. De rit heeft een beoogde duur en snelheid. Andere leden ontvangen notificaties als deze rit voldoet aan hun wensen. Verenigingen kunnen de bekende clubritten uiteraard ook toevoegen!
Voor wielerverenigingen draagt de app bij aan sterkere ledenbinding. Leden die uit de Whatsapp-groep stappen, omdat ze door de bomen het bos niet meer zien, raken buiten beeld. Sommigen leden spreken onderling met elkaar af, buiten de vereniging om. Via Cyql kunnen wegkapiteins, routemeesters én leden hun groepsritten inplannen en delen. Met de chatfunctie houden je leden contact en kunnen elkaar vragen stellen over de groepsrit. Leden blijven op die manier actief betrokken bij de vereniging.
Vraag en aanbod qua fietsritten wordt beter op elkaar afgestemd. De snelheid of moeilijkheidsgraad en afstand van een rit zijn van te voren duidelijk waardoor er veiliger kan worden gefietst met een groep die hierop is afgestemd.
Naast het eenvoudig plannen van ritten, biedt Cyql een aantal andere handige functionaliteiten. Zo deel je als bestuur eenvoudig nieuwsitems of activiteiten met je leden. Wil je er wat extra aandacht op vestigen? Dan is het mogelijk om een push-melding te versturen, zodat leden een melding krijgen op hun startscherm. Cyql heeft ook een eigen online marktplaats waar leden fietsen en fietsonderdelen aan kunnen bieden.
Cyql app nu beschikbaar
Cyql is nu beschikbaar voor NTFU verenigingen. Lees hier alle praktische informatie over Cyql en hoe je hier als vereniging mee aan de slag kunt gaan.
De NTFU vroeg 700 gravelbikers het (houthakkers)hemd van het lijf. Lezers van Fietssport, Velozine en Fiets vertelden wat voor type gravelbiker ze zijn, wat zij zo leuk vinden aan gravelbiken en welke fietsen en merken ze rijden.
Ledenbinding is belangrijk binnen je vereniging. Wanneer je als bestuur veel aandacht aan ledenbinding besteed, blijven je leden langer lid. Maar hoe doe je dat in deze bijzondere tijd? Want hoewel je clubritten langzaam opstarten maar het clubweekend bijvoorbeeld niet door gaat, is het best lastig om binding met je leden te houden. Wij geven je 6 tips hoe je je leden bindt aan jouw vereniging.
De NTFU heeft in een brief de gemeente Vaals opgeroepen om maandag 19 februari niet in te stemmen met het voorstel om grote toertochten te verbieden. Toertochten zijn juist de oplossing om drukte tegen te gaan en niet het probleem, vindt de NTFU.
Nederland beschikt sinds een paar dagen over drie geheel vernieuwde en gerenoveerde MTB-routes: recent werden in Netersel (Brabant), Marum (Groningen) en Anloo (Drenthe) de herboren trails feestelijk geopend. De drie gerenoveerde routes zijn het resultaat van de eerste inzet van het
NTFU clubs organiseren jaarlijks ruim 1100 toertochten die samenkomen op de toertochtkalender in Fietssport Magazine en via Fietssport.nl. Naast het enorme bereik van Fietssport magazine en Fietssport.nl, zorgen we door de kalender ook voor afstemming en coördinatie tussen de verschillende tochten. Organiseren jullie in 2024 (weer) een toertocht (of tochten) en wil je deze publiceren in de
Fietsen over kilometers lange dijken is een feest voor iedereen die van oer-Hollandse landschappen houdt. Maar hoe veilig voelen fietsers zich eigenlijk, als ze zo'n dijkweg delen met andere fietsers, wandelaars, autorijders, motorrijders en landbouwverkeer.
Hoe ontwikkel je een beleidsplan dat de behoeften van leden weerspiegelt en verenigingsbreed gedragen wordt? TC de Pedaleurs Malden nam haar kernwaarden in overweging en stelde in overleg met haar leden een nieuwe toekomstvisie op.
De prijzen van consumentengoederen en -diensten stijgen. In juni 2022 waren goederen en diensten 8,6 procent duurder dan een jaar daarvoor, in juli ging het zelfs om 10,3 procent. Ook verenigingen kunnen te maken krijgen met stijgende kosten voor bijvoorbeeld accommodaties, inkoop voor toertochten of voor clubkleding en uitjes. Daarom geven we in het onderstaande artikel enkele tips hoe je hier als vereniging mee om kunt gaan.
Wil je als vereniging instructeurs opleiden, maar heb je daar niet de financiële middelen voor? Vanuit het
Arnhemse wielerverenigingen praten tóch mee over de bospaden bij Arnhem. Ze protesteerden met de NTFU tegen sluiting voor fietsers. De clubs maken nu een voorstel waarbij fietsers wél welkom zijn. Of de gemeente écht akkoord gaat met het plan, moet nog blijken.
Vaak gaat het goed en delen we het fietspad zonder problemen. Soms gaat het mis en zijn er irritaties. Hoe komt dat? Is het drukker, zijn er meer verschillende soorten fietsers, is er minder begrip, ligt het aan de infrastructuur of is het een combinatie? Om deze ontwikkelingen beter te begrijpen en oplossingen te verkennen, testen en in praktijk te brengen, startte de Universiteit van Amsterdam het landelijk onderzoeksproject SamenOpHetFietspad. De NTFU heeft zich bij dit onderzoek aangesloten.
Schipper, kan ik straks nog overvaren? Dat is de vraag in Gelderland. Het geld voor de veerponten is op. Tientallen ponten verdwijnen, waardoor je straks kilometers om moet fietsen. Samen met fiets- en wandelorganisaties, start de NTFU een petitie.